Mgr. Lucie Miškóciová
nezávislý psycholog
Mgr. Lucie Miškóciová
nezávislý psycholog
Projekt Život v kufříku mě zaujal především proto, že dětem poskytuje takový základní balíček vzpomínek na období těsně po narození. Obsahuje důkazy pro existenci a původ dětí, které putují do kojeneckého ústavu či náhradní rodinné péče. Vzpomínky z kufříku se mohou stát základním stavebním kamenem identity, zejména tehdy, pokud se v dokumentaci života dítěte dále pokračuje a kontinuita jeho historie tak není narušena. Kufřík s sebou současně nese zprávu:"Jsi pro nás důležitý, stál jsi nám za to, abychom pro Tebe připravili tyto věci." Může dodávat pocit jistoty, bezpečí a sounáležitosti, které patří mezi základní potřeby každé lidské bytosti. Projektu velmi fandím a autorkám tleskám za nápad i jeho provedení.
Projekt Život v kufříku mě zaujal především proto, že dětem poskytuje takový základní balíček vzpomínek na období těsně po narození. Obsahuje důkazy pro existenci a původ dětí, které putují do kojeneckého ústavu či náhradní rodinné péče. Vzpomínky z kufříku se mohou stát základním stavebním kamenem identity, zejména tehdy, pokud se v dokumentaci života dítěte dále pokračuje a kontinuita jeho historie tak není narušena. Kufřík s sebou současně nese zprávu:"Jsi pro nás důležitý, stál jsi nám za to, abychom pro Tebe připravili tyto věci." Může dodávat pocit jistoty, bezpečí a sounáležitosti, které patří mezi základní potřeby každé lidské bytosti. Projektu velmi fandím a autorkám tleskám za nápad i jeho provedení.
„Jak ukončit období extrémního výdeje energie a zahájit období klidu.“
HLOUBKOVÝ TRÉNINK PÉČE O SEBE
POPIS PROGRAMU:
-
V průběhu života se dostáváme do výjimečných a náročných období, ve kterých jsou někteří z nás povoláni na pomoc druhým. Jsou nuceni zaujmout svoji profesní pozicis nejvyšším nasazením a plnit tak složenou přísahu o péči a ochraně obyvatelstva mnohdy „nejen“ České republiky. Tito lidé jsou leckdy odloučeni od svých nejbližších, postaveni do mimořádně fyzicky i emočně náročných situací, které jsou následně příčinou chronických stavů únavy a vyčerpání až k úzkostným stavům a kompletnímu vyhoření. Tyto příznaky se týkají také osob, pečujících o vzdělání dětí, ať už pedagogové, či rodiče a prarodiče, kteří se snaží o udržení stabilního výukového prostředí v neosobním „online světě“. Multitasking, sebe-disciplína, extrémní nasazení – to jsou vše energeticky velmi náročné úkony, které mohou narušit vnitřní harmonii a ohrozit tak psychické i fyzické zdraví jedince.
-
Prevence v rámci psychohygieny a fyzického zdraví těchto osob je naprosto klíčová.
-
Každý jedinec má svůj „obranný systém“ a přirozenou odolnost, avšak dané situace vyvíjí zvýšený tlak na psychiku jednotlivců a mění jejich psychickou stabilitu. Tato skutečnost se propisuje do výkonnosti člověka v rizikových obdobích, napadá jeho zdraví a přirozený samo-regenerační systém, zasahuje i do vztahů s nebližšími. Tento stav je z dlouhodobého hlediska neudržitelný a razantně zasahuje a přináší pro tuto osobu klíčové změny – snižování kvality jeho výkonu, zvyšování míry rizika profesního selhání, výskytu závislostí, aj. Vše významně ovlivňuje život zdravého člověka = OHROŽENÍ VLASTNÍHO ZDRAVÉHO ŽIVOTA.
-
Je zcela zřejmé, že poskytování intervencí těmto odborníkům je nedílnou součástí zachování zdravé společnosti. Je naší povinností tento podpůrný proces rozšířit do všech odborných oblastí PÉČE O OBYVATELSTVO ČR.
-
Nadační fond LA VIDA LOCA a jeho odborní školitelé a lektoři jsou vyškoleni k poskytování komplexní péče o jednotlivce a skupiny v mimořádně náročných obdobích, a to s významným dlouhodobým účinkem. Jedná se o kombinaci preventivních cvičení, praktických ukázek, společného dialogu, výuky sebe-koučování a péči o vlastní mentální a fyzické zdraví s cílem harmonizace jedince, nastartování jeho samo-ozdravných procesů a předání fungujících kroků pro každý den.
-
Program je koncipován jako ucelený intenzivní kurz na podporu jednotlivce. Lektoři / školitelé vychází z dlouhodobých tuzemských a zahraničních zkušeností v oblasti koučování, tréninku, práce s tělem, meditací a motivačních a „energy“ programů pro jednotlivce i týmy.
CÍLOVÁ SKUPINA
-
odborný zdravotnický personál – lékař, všeobecná sestra, dětská sestra, porodní asistentka, zdravotně-sociální
-
členové bezpečnostních složek – policie, hasičský sbor
-
ženy a rodiny v nelehké životní situaci
-
pedagogický personál
CÍLE
1. Mentální uzavření a ukončení mimořádného období.
2. Identifikace post-zátěžových příznaků vyhoření.
3. Uvědomění si úrovně aktuální hladiny vnitřní energie.
4. Získání praktických nástrojů pro aktuální doplňování energie.
5. Zmírnění stresu, stabilizace situace, nastartování funkčních procesů jedince.
6. Dlouhodobý účinek pro ochranu svého fyzického i duševního zdraví.
PROGRAM
-
Mentální uzavření a ukončení mimořádného období
-
Osobní audit – analýza vnitřního stavu
-
Mentální harmonizace – uzavření období
-
Práce s koučovacími nástroji – energetický kotel, škála
-
Relaxační techniky
-
Zdravotní techniky